Quins continguts treballem experimentalment?

Aquesta activitat està organitzada en dues parts. La primera de les activitats que us presentem pretén que plegades descobrim aspectes bàsics de l’ensenyament de les ciències a l’escola. Per fer-ho, us plantegem dos itineraris diferents que us permetran descobrir aspectes bàsics sobre l’ensenyament aprenentatge de les ciències. A la segona activitat, us proposem fer una anàlisis d’una proposta concreta.

Repartiu el document de treball de la primera proposta. L’objectiu principal de les dues activitats és que, per una banda, us endinseu en allò que és bàsic i vital a l’alhora de treball les ciències i, per una altra banda, que pugueu fer una bona anàlisis d’una activitat per tal de poder identificar elements essencials i mancances. Al final de les dues propostes hauríeu de tenir una idea clara de què és allò bàsic per a les ciències i, en conseqüència, quins elements haurien de tenir les activitats i propostes que dissenyem a l’aula.

Per poder completar la primera de les activitats us proposem crear un petit vídeo amb una eina anomenada Powtoon. Aquesta eina us permetrà crear de forma molt visual una animació en format vídeo que pot resumir de forma gràfica i animada allò que aneu aprenent. A continuació disposeu d’un petit i ràpid tutorial per endinsar-vos en l’ús d’aquesta eina. https://www.youtube.com/watch?v=WGu1_8zzzC8

En acabar les dues activitats l’equip docent disposarà d’un o varis Powtoons que expliquen quines són les idees bàsiques en ciència i d’un model sistèmic simple per l’escola.

fulldetreball_b2_t3_a1.docx

fulldetreball_b2_t3_a2.docx