Enllaços a videos externs
Aquesta pràctica se centra en el portal YouTube com a mostra de possibilitats educatives a l'entorn de la inserció de vídeos on line en la pràctica docent.
Els passos a seguir són els següents:
⇒ Obrim una nova finestra amb el navegador i demanem la URL: http://youtube.com
⇒ En les opcions de cerca escrivim disney català i escollim un vídeo, com pot ser el de Petit meu (Baby mine).
A la dreta de la pantalla, hi apareixen diverses opcions:
Observeu que apareix un codi en l'opció URL:
Hi ha un altre codi en l'opció Embed:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nbWKtz6svpg"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nbWKtz6svpg" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> |
---|
Dins de la intranet
L'opció URL és l'adequada per ser el vincle que podem utilitzar a la intranet de centre.
⇒ Copieu el codi HTML proporcionat per YouTube tot vigilant de no repetir el protocol http://.
⇒ Escriviu el text desitjat a Més informació.
⇒ Trameteu la nota a la intranet i observeu-ne els resultats.
En un curs Moodle
El codi Embed és la millor opció si pensem que pot ser utilitzat en un curs Moodle, però dins d'una etiqueta i copiant-lo a l'interior de l'opció de codi html.
⇒ Feu la prova i comproveu-ne els resultats.