Convidem alumnes i professors

Podem triar entre tres formes de convidar els nostres alumnes: Fer-ho nosaltres utilitzant el seu correu electrònic o donant-los un codi de la classe que hauran d'introduir ells quan entrin al seu Classroom.

Convidem alumnes mitjançant un codi de la classe

Cliquem a sobre del botó que trobem al costat del codi del curs i sota del títol d'aquest.

Si cliquem sobre el símbol que hi ha al costat del codi, ens l'amplia per tal que es pugui veure bé al projector.

L'alumnat haurà d'entrar a l'aplicació Classroom, clicar sobre el signe + i quan triï Entra a una classe se li obrirà aquesta finestra on haurà de copiar el codi que estem projectant. Per accedir-hi, haurà de clicar Entra.

Convidem a l'alumnat des del nostre Classroom utilitzant el seu correu electrònic

A la pàgina principal hi ha tres pestanyes. Anem a persones i veiem que podem convidar Professors i alumnes.

Si cliquem sobre el ninot amb el signe+ se'ns obre una finestra en la que podem anar afegint les adreces de l'alumnat al que volem convidar. A mesura que anem entrant les adreces a l'apartat "Convida Alumnes" les va detectant a "Resultats de la cerca", i ens dona la possibilitat de clicar "Afegeix un destinatari".

Quan cliquem "Afegeix un destinatari", automàticament Classrom fixa l'adreça a "Convida alumnes" i quan tinguem totes les adreces introduïdes, només caldrà clicar el botó convida

Convidem alumnes mitjançant un enllaç

Podem generar un enllaç per compartir la classe creada a Classroom.

En lloc de convidar els alumnes un per un, podem afegir l'adreça del nostre grup d'alumnes i automàticament els convidarem a tots. A l'exemple hem posat l'adreça d'un grup que hem anomenat "alumnes" i podem veure que hem convidat tot l'alumnat del grup.

Com podem veure, aquests alumnes han estat convidats, però encara han d'acceptar entrar al nostre Classroom.

Quan l'alumnat entren a la seva aplicació es troben aquesta finestra. Si premen el botó entra deixaran de ser convidats i passaran a formar part de la classe.

Els tres primers alumnes ja han entrat i el quart encara no ho ha fet. Ho podem saber perquè el quart alumne ens apareix en gris.

Compte! Per poder convidar un grup d'alumnes, nosaltres hem d'estar dins aquest grup. Si la nostra adreça electrònica no forma part del grup, no els podrem convidar. Hem de demanar l'administrador de GSuite que posi la nostra adreça dins els grups d'alumnes amb els que treballem.

Convidem Professors

Podem convidar altres professors al nostre Classroom. Aquests professors, excepte esborrar la classe, podran fer el mateix que nosaltres: gestionar usuaris, afegir, avaluar i modificar tasques, materials, preguntes …

El procés serà el mateix que hem seguit per convidar els alumnes a partir del seu correu electrònic i , de la mateixa manera que l'alumnat, podran entrar a la classe o rebutjar la invitació.