Editors de partitures: Notefligth i Flat

Especialment perals professors de música, l'edició de partitures és una eina interessant per utilitzar a l'aula. Hi ha diverses aplicacions que es poden utilitzar en sistemes Windows i Linux, com a Muscore. Però també n'hi que són al núvol, com ara Noteflight i Flat.

L'inic amb les dues és molt similar. En le dues podem utilitzar l'usuari de Google per identificar-nos, i en les dues ens faran unes preguntes incials (edat, professors o estudiant, nom d'usuari, etc.)

Igual que amb la resta d'aplicacions al núvol, per tal que els alumnes les puguin utilitzar és necessari que tinguem l'autorització escrita de la seva família, ja que l'adreça i el nom són dades que aquestes aplicacions poden consultar i, segons el reglament de porteccio de dades, cal autorització en el cas dels menors.

Una de les diferències és l'idioma. Noteflight està en Català entre d'altres idiomes però Flat no. Sí que està, però, en castellà.

En el cas de Noteflight, quan indiquem que volem crear una partitura ja ens apareixerà l'editor sense cap més pregunta.

L'editor, igual que qualsevol editor de partitures, permet utilitzar la barra superior per canviar la durada de les notes. Fent clic en el pentagrama podrem anar col·locant les notes. La barra superior també ens permetrà canviar el compàs, l'armadura, el tempo… També ens permet escoltar com sona la partitura.

En el cas de Flat, quan indiquem que creï una nova partitura ens apareix un diàleg per triar els instruments que volem que aparegui. Tot seguit ja apareix l'editor.

A l'igual que l'altra, les funcions que podrem fer són molt similars.

En els dos casos, podrem hem d'anar desant la nostra feina. Un cop acabada, podem exportar el resultat final a un arxiu PDF (per poder enviar-la a altres persones) o també podem exportar-la a MP3 (per poder escoltar-la).

A més, les dues són aplicacions col·laboratives i podem compartir les partitures per treballar-hi més d'un usuari.

Per a les dues aplicacions existeixen versions premium de pagament. Aquestes ens permeten tenir un nombre il·limitat de partitures (en les versions free hi ha un límit màxim) i ens permeten opcions avançades d'edició (tablatures, percussió, etc.) i de connexió, bàsicament amb dispositiu MIDI.