Audacity

Audacity és un programa de gravació i edició d'àudio, disponible per a moltes plataformes d'ordinadors (Windows, Linux, Mac…), i lliure. Es troba traduït en diversos idiomes incloent el català.

Es pot descarregar des de la pàgina d'Eines de la XTEC: https://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/materials/eines/index#audio. La instal·lació és molt intuïtiva. Abans de fer la instal·lació, en una finestra emergent pregunta l'idioma en què es vol fer la configuració.

Si utilitzeu el sistema operatiu Windows, un cop instal·lat l'Audacity, cliqueu el conversor LAME a partir del fitxer executable. Aquest conversor us facilita l'enregistrament dels àudios en l'extensió MP3. Abans de fer l'enregistrament de l'alumnat, us recomanem fer proves amb el programa, fins que tingueu les prestacions òptimes i un mínim domini per poder gravar l'alumnat.

Amb el micròfon connectat, els passos a fer amb l'Audacity per a un enregistrament de veu són els següents:

Si el vostre enregistrament ha estat llarg, probablement no hi cap tot l'espectre en la finestra. Podeu utilitzar el menú Mostra | Encabeix a la finestra o jugar amb les opcions Allunya i Apropa.

Amb aquest format es pot incloure dins de llocs web, en presentacions i també dins del blog.

Afegir música de fons als enregistraments de veu

Per posar música a l’Audacity, cal que l'afegiu a una altre pista d'on teniu l'enregistrament de veu.

Necessiteu que el fitxer d’àudio .WAV o .MP3 estigui al vostre ordinador.

Obriu el menú Fitxer | Importa | So, i seleccioneu l'arxiu musical. S’afegeix la pista de música sota la de l’enregistrament.

Per tal que la música sigui només de fons, desplaceu el volum de la pista cap al senyal - (menys). D’aquesta manera la veu queda “per sobre” de la música. Per a què el fitxer no tingui un pes addicional, retalleu la música que excedeix l’enregistrament de veu, seleccionant les ones de la pista de música i retallant-la.

Finalment deseu la gravació en format .mp3 (menú Fitxer | Exporta | (tipus de fitxer) .mp3)

Per saber-ne més

Document Tutorial Audacity