Apartat 2: Tauler

El tauler és un espai personalitzable, proporciona als usuaris informacions relacionades amb els cursos en els que es troben inscrits. L'admin del lloc Moodle pot personalitzar alguns dels blocs de la pàgina per a tots els usuaris i els mateixos usuaris poden fer les seves modificacions. Cada un dels usuaris pot personalitzar els blocs i la distribució que aquests tenen en la pàgina.

En aquest apartat trobareu la descripció del tauler i com els usuaris poden editar-la.

Més concretament es pretén donar resposta a les preguntes següents:

• Quina diferència hi ha entre la pàgina Inici i el Tauler?
  • Qui pot modificar el Tauler?
  • Els alumnes poden afegir enllaços al Tauler?

Cada participant del Moodle disposa d'un Tauler que li aporta informacions sobre els cursos i li permet configurar-la activant la seva edició amb el botó Personalitza aquesta pàgina. Per anar al Tauler feu clic en el menú desplegable de l'usuari.

Per editar el Tauler cal fer clic en el botó Personalitza aquesta pàgina, que trobareu en la part superior dreta.

Tauler d'un alumne.

La vista que teniu a la imatge superior mostra el Tauler en edició. Podeu veure en la part central el bloc Resum del curs, i a la dreta els blocs laterals definits en els Paràmetres de la primera plana.

Les accions que un usuari pot aplicar a un bloc són: configurar, mostrar i suprimir.

En el bloc Resum del curs l'alumne pot consultar informació relacionada amb les activitats que té pendents. Per a cada curs les activitats estan agrupades per tipus. En la imatge veiem com hi ha informació sobre tasques, diaris i paquet scorm. Cada tipus d'activitat es pot desplegar per mirar les dades de cada activitat.

Els alumnes poden veure informació de les activitats dels seus cursos en el Resum del curs sempre que les activitats tinguin activa la data límit.

Afegir blocs Tauler de tots els usuaris

Com a admin del lloc Moodle podeu configurar i incloure blocs en el Tauler de tots els usuaris del lloc.

Per incloure un bloc en la pàgina d'inici de tots els usuaris heu de seguir els següents passos:

1. Afegiu un bloc en la pàgina Inici del lloc
  2. Editeu el bloc: canvieu el context del bloc: Edició del bloc | On apareix aquest bloc | Context de pàgina i seleccioneu Mostra en tot el lloc.
  3. Aneu al Tauler i editeu el bloc: Edició del bloc | On apareix aquest bloc | Visualitza en aquests tipus de pàgines i seleccioneu La meva pàgina d'inici.

Configuració bloc.

El nou bloc s'incorpora al Tauler de tots els usuaris del vostre lloc i desapareix de la pàgina Inici del lloc Moodle.

L'admin del lloc pot incorporar blocs a la Tauler de tots els usuaris.