Espai de relació i comunicació

L’escola és l'espai que ha de motivar la relació i la comunicació, on el protagonista principal és l’infant, el seu grup d’iguals i els mestres i educadors.

La comunicació entre infants

Us presentem un vídeo que exemplifica la relació que s'estableix entre els infants i els infants i la mestra a l'Escola Bressol de Cappont, a Lleida, al darrer curs del primer cicle d'educació infantil.

Veureu com la tecnologia (tauletes, pissarra digital, pantalla tàctil) esdevé un dels fils de comunicació i d'interacció que tenen els mestres amb els infants, tenint molt en compte l'estadi d'aprenentatge en el que es troben. Es tracta de donar coherència, afecte, espais, temps i recursos perquè aquesta relació sigui d'alta qualitat a nivell emocional. Són activitats puntuals que s'inclouen amb la resta de propostes didàctiques de descoberta i experimentació i de les estones lúdiques.

La comunicació amb les famílies

És interessant fer partíceps als infants en allò que es fa a l'escola dirigit a les famílies. Aquí teniu els vídeos de "promoció" per a famílies, com a aquesta escola de Terrassa, on són els mateixos nens i nenes que locuten:

Projectes col·laboratius

Hi ha grups de mestres que proposen activitats dirigides i de col·laboració amb l'objectiu de començar a treballar des del coneixement compartit: