Reptes i concursos

Hi ha moltes activitats que poden ser atractives per l’alumnat i que generen participació i aprenentatge. Els reptes i/o concursos poden ser un bon recurs, ja que fomenten la participació i poden generar debat. Són un recurs que permet mantenir activa la comunitat

WordPress disposa de pluggins específics per realitzar aquest tipus d’activitats. Nodes, en canvi, no disposa encara d’aquesta possibilitat. A l’espera de poder incloure’n algun que pugui resultar adient a aquest propòsit, us proposem una manera senzilla d’integrar reptes i concursos als nostres Nodes a través d’aquestes dues eines:

{{http://odissea.xtec.cat/draftfile.php/530468/user/draft/411666641/image254.png?178x32

Google Formularis: hi podem accedir amb un correu xtec. El seu funcionament és senzill i pot servir fàcilment, sense gaires complicacions als nostres propòsits.

Crear un nou formulari.

Primer de tot, hem de posar nom al nostre formulari. Podem fer-ho al marge superior esquerra.

També podem posar el títol dins del quadre del formulari que estem creant.

Si és necessari, afegirem una descripció. També hem d’escriure la pregunta.

Podeu triar entre diferents tipus de pregunta.

També podem afegir més preguntes, Títols i descripcions, Imatges, Vídeos i Seccions.

El formulari es pot configurar a la part superior dreta.

Les opcions d’inici de sessió fan necessari disposar de correu xtec o gmail.

Un cop creat, hem d’inserir-lo al nostre Nodes.

Ho farem copiant el codi HTML que ens genera automàticament.

Podem variar la mida del formulari des d’aquesta pantalla i ens canvia automàticament el codi d’inserció.

Vista del formulari dins d’un fòrum de Nodes.

Es pot finalitzar l’acceptació de noves respostes des de la pestanya Respostes del formulari.

Un cop finalitzat el concurs o el repte, podem veure les respostes des de la pestanya Respostes de Google Formularis.

En el resum veiem els usuaris que han respost i una gràfica de les respostes.

A Individual podem veure quina ha estat la resposta de cada participant.

L’opció més eficaç per veure i trobar les respostes correctes es creant un full de càlcul on podrem endreçar les respostes i trobar fàcilment qui les ha encertades.

Podeu copiar els noms de les persones que han donat la resposta correcta i publicar-ho en el fòrum.

Idees:

Indiqueu un temps límit de resposta, després del qual es tancarà el concurs i també el dia en què donareu la llista de guanyadors

Si voleu evitar que hagin d’iniciar sessió i que només responguin un cop, afegiu preguntes del tipus Resposta Breu per indicar el nom i el curs.

Preguntar el nom i el curs en diferents respostes us ajudarà a l’hora de crear el full de càlcul.

Recordeu fer obligatòries les respostes.

Permetre veure els gràfics de les respostes desprès de contestar permet poder reflexionar sobre la pròpia resposta i la dels altres.

Guanyadors

Un premi mai està de més. Primer podem afegir en el fòrum la llista dels alumnes que han donat la resposta correcta. Si necessitem un sol guanyador, hi ha pàgines web que ens faciliten la feina i trien, de manera aleatòria, un guanyador per nosaltres.

Sortea2 és una d’aquestes pàgines. Ens permet copiar directament els noms que necessitem des de les caselles del full de càlcul i enganxar-les al quadre del sorteig.

Triem Sorteig Simple i hi afegim els noms.

Hem d’indicar el nombre de guanyadors que necessitem. En aquest cas posarem 1.

Sortegem i ens dóna un guanyador.

La mateixa pàgina ens genera un codi per inserir el guanyador al nostre fòrum.

El resultat no és gaire espectacular però és una eina més a l’abast.