Nodes públics i privats

Ja hem parlat que els usuaris del Node determinaran les opcions de privadesa. També hem de tenir molt en compte qui i com es gestionarà.

Les diferències més rellevants es centren en la visibilitat i les possibilitat d’accés als Nodes.

Els Nodes públics estan a l’abast de tothom. Hi podríem incloure aquells dedicats a interessos de gran abast com les aficions. També hi podríem incloure Nodes d’interès general com Educació Emocional.

Els Nodes privats podrien incloure els Nodes de temàtiques concretes, Nodes de Grup Classe, interclasse i/o tutoria i projectes. Aquest tipus de Nodes accepten sol·licituds per afegir-s’hi, el que suposa saber i tenir temps per gestionar-ho.

Els Nodes ocults no apareixen al directori de Nodes, el que suposa que no es pugui demanar unir-s’hi. Per afegir membres els haurem de convidar o afegir nosaltres mateixos. Podem incloure-hi els Nodes de professorat i de departament.

Pas de públic a privat o a l’inrevés, quan es recomanable fer-ho?

Hi ha dos aspectes que determinaran el pas de públic a privat o a la inversa: l’interès i/o el transit i les possibilitats de gestió.

Quan creem un Node públic, ens enfrontem a la possibilitat que un gran nombre d’usuaris hi accedeixin i hi participin activament generant molt transit i la conseqüent dificultat de control i gestió.

Podem trobar diferents solucions:

• La primera és restringir l’accés convertint-lo en privat i gestionant les invitacions.
  • Una altra solució és afegir fòrums diferenciats dins del Node i nodrir-los de temes més concrets.
  • Una altra possibilitat és convertir part d’aquest Node en un altre Node i fer-lo privat.
  • En el cas contrari, en què un Node atreu només l’interès d’un grup reduït d’alumnes però que funciona, també es pot convertir en privat i cedir la gestió als propis alumnes.
  • Quan tenim un Node privat que crea molt transit i molt d’interès, podem plantejar-nos convertir-lo en públic per arribar a més usuaris. Cal, però, tenir en compte qui i com es gestionarà, ja que el volum de feina i implicació pot canviar significativament.