Documents de text

Igual que el //Flickr// és per a les imatges i el //Youtube// per als vídeos, hi ha espais web que ens permeten emmagatzemar i compartir arxius de text, revistes, llibres, documents…

D’aquesta manera també podem acomplir la doble funció de:

• compartir arxius que hem creat des de la biblioteca o des de l’escola,
  • seleccionar arxius que estiguin en aquests espais i posar-los a l’abast dels nostres usuaris.

Hi ha diferents espais que permeten aquesta opció, els més utilitzats pels nostres centres, però, són Issuu, Scribd i Calaméo.

Cada un d’ells presenta diferents funcionalitats i diferents visualitzacions final del document. Vegem-los un a un com són i l’ús que en fan diferents biblioteques escolars:

issuu.jpg

//Issuu// és un espai web que permet la pujada de documents digitalitzats (revistes, llibres, material imprès,,,)que es poden compartir.

A més també permet:

• poder-lo descarregar si l’autor de la pujada en dóna els permisos
  • organitzar les publicacions en carpetes
  • etiquetar els documents
  • seguir grups o altres usuaris
  • enviar missatges interns
  • obtenir estadístiques de les visites dels diferents documents

Vegeu el que en diu la wiquipèdia.

L’issuu des de la biblioteca escolar

Aquest és un exemple d’una selecció de revistes d’interès pel centre disponibles a l’issuu i que el centre ha integrat al seu bloc:

biblioeugeni.jpg còmics al bloc BiblioEugeni

Un altre exemple de la utilització de l’espai Issuu per penjar material creat des de la biblioteca:

matildecas.jpg Biblioteca Matilde Casanova i la seva utilització des del bloc de la Biblioteca Matilde Casanova

Proveu de registrar-vos a //issuu// i conèixer-ne el funcionament. Utilitzeu aquests tutorials si ho creieu necessari:

scribd.jpg

//Scribd// és un lloc web que permet publicar documents en diferents formats i compartir-los.

També permet:

• obtenir un codi per insertar al web o bloc,
  • crear col·leccions pròpies,
  • importar documents des del googledocs,
  • seguir altres usuaris,
  • descarregar documents,
  • fer comentaris a documents,

Vegeu què en diu la Vikipedia i com es presenta scribd a ell mateix.

Scribd des de la biblioteca escolar

Vegeu l’ús que en fa la biblioteca de l’escola Mare de Déu del Remei i com el visualitza des del seu bloc Minireceptes.Lectura a tot arreu

Proveu el funcionament de //Scribd//, consulteu aquest tutorial si ho creieu necessari.

//Calaméo// és una aplicació 2.0 que ens permet compartir documents en forma de llibre digital. Podem utilitzar documents de text, presentacions digitals o bases de dades. La facilitat d'ús i la seva presentació ha fet que sigui molt utilitzat als centres educatius.

A més a més podem:

• editar etiquetes,
  • afegir música,
  • insertar-ho al nostre bloc o web,

Això és el que es diu des del mateix espai de calameo:

Acerca de calaméo

Calaméo des de la biblioteca escolar

Vegeu-ne l’ús que en fa la biblioteca escolar de l’escola Cossetània de Vilanova amb l’objectiu de fer difusió dels seus documents i activitats: Escola Cossetània Biblioteca i la utilització des del seu bloc: blocTeka

Proveu d'obrir un compte a Calaméo i conèixer així el seu funcionament i les seves possibilitats.

Consulteu aquests tutorials: