Els vídeos i les presentacions digitals

Igual que en el cas dels arxius d’imatge des de l’escola, i per tant des de la biblioteca, hem de preveure la utilització de vídeos i/o de presentacions digitals amb l’objectiu de:

• Fer difusió de la biblioteca i les activitats que s’hi fan, així com oferir un espai a l’escola per fer difusió de les seves activitats facilitant una organització clara i d’àgil utilització.
  • Cercar, classificar i compartir vídeos o presentacions de suport a la tasca docent del centre.

Aplicacions per a la selecció i emmagatzemant de vídeos

Són diverses les aplicacions que ens permeten allotjar vídeos i/o presentacions que hem fet nosaltres i a la vegada cercar-ne d’altres del nostre interès. Hem de conèixer les possibilitats i el contingut d'aquests espais i ser curosos en la seva selecció i posterior utilització:

Vegem algunes possibilitats per a la cerca de vídeos:

Algunes aplicacions ens permeten tant allotjar com cercar vídeos i presentacions digitals:

Vegeu d'exemple canalbib del Departament de Cultura de la Generalitat on presenten una selecció de vídeos relacionats amb el món de la biblioteca amb l’objectiu de difondre'ls:

Si us interessa també us hi podeu subscriure o podeu incrustar els vídeos al vostre bloc o web.

Els vídeos i les presentacions des de la biblioteca 2.0

Si des de la biblioteca ens proposem recollir els vídeos o presentacions digitals que poden ser d’ús per al nostre centre, ens caldrà valorar quina eina volem utilitzar i com ho volem fer arribar a professorat i alumnat del centre.

Ja hem parlat de la possible utilització de marcadors socials per fer difusió, també podem crear col·leccions, o bé incrustar els vídeos a utilitzar en un bloc o web.

Aquest és un exemple d’un vídeo d’interès d’un centre:

L'aigua de l'aixeta

i com el posa a l’abast de l’alumnat des del bloc de la biblioteca:

Unitat 1: La Terra, un planeta viu.

De les diverses eines 2.0 que trobem, per a aquesta formació ens centraren en el //youtube// per a la gestió dels vídeos i en el //slideshare// per les presentacions digitals.

youtube2.jpg

Youtube és un lloc web que permet allotjar vídeos de manera molt senzilla, això ha fet que sigui, en aquests moments, una eina molt popular. A més de compartir els nostres vídeos també podem:

• cercar vídeos d’interès per a la tasca docent al nostre centre,
  • seguir altres usuaris o bé seguir canals,
  • obtenir un codi per incrustar vídeos al nostre web o bloc,
  • crear un canal propi,
  • configurar el nostre perfil,

Consulteu la Viquipèdia per saber-ne més,de Youtube:

* Viquipedia

Alguns exemples d'ús de Youtube a les biblioteques escolars:

Amb l'objectiu de fer promoció de la biblioteca:

està incrustat a Bib-classes, que a la vegada està enllaçat des de bibliotecaViva.

El vídeo d’una poesia:

Obre’t un compte a Youtube, consulta aquest tutorial si ho creus necessari:

Galerías de video

slideshare2.jpg

//Slideshare// és l’espai web per excel·lència que permet penjar i compartir les presentacions digitals fetes amb el nostre programa habitual (power point, impress…).

A més a més també ens permet:

• cercar presentacions que podem necessitar.
  • igual que el Youtube i el Flickr ens permet seguir usuaris,
  • descarregar presentacions prèvia autorització de l’autor,
  • també podem inserir la presentació al nostre bloc o web,
  • utilitzar les presentacions des del Facebook o el Linkedln.
  • podem afegir so a les presentacions digitals anant a http://www.slideshare.net/slidecasts

Vegeu l'ús que en fan aquestes biblioteques escolars:

Slideshare és un espai molt utilitzat per a la difusió de tutorials.

Utilitza aquests dos tutorials per crear-te un compte a Slideshare i conèixer-ne el funcionament:

Per saber-ne més: