Inserir imatges

Microsoft Access 2010 permet incorporar imatges en els Formularis. Aquestes imatges es poden inserir de dues formes:

• Amb un camp tipus objecte OLE en una taula. En aquest cas la taula no mostrarà la imatge, però sí un formulari basat en aquesta taula.
  • En un formulari des de la seva Vista disseny, amb la inserció de l'objecte imatge.

Imatges amb objectes OLE.

En el primer cas, anem al disseny de la taula Alumnes, per afegir-hi un camp nou que denominem, foto_alumne, la modalitat del qual sigui Objecte OLE (que és el que admet una imatge de contingut):

Quan anem a la vista de full de dades i visualitzem el primer dels alumnes, els hi afegirem una foto. En els exemples hem utilitzat fotos d’una galeria pública d’imatges, que podeu descarregar, si voleu per fer pràctiques o afegir-ne d'altres sempre respectant el seu origen i privacitat:

i

Un cop que tingueu desades les imatges, les podeu utilitzar per fer la foto del primer i del segon alumne de la nostra base de dades.

Des de la vista de full de dades de la taula Alumnes, anem a l'espai on hi ha el camp foto_alumne i amb el botó secundari del ratolí escollim Insertar objeto.

S’obre el quadre de diàleg que ens permet crear-lo des d’un arxiu o fer-lo de nou. En el nostre exemple, cerquem les imatges en la carpeta on les hem desat i fent doble clic les seleccionem.

En la imatge anterior veiem com en el quadre del camp foto_alumne apareix un text tipus package, bitmap, o similar que descriu l’objecte que hem inserit (recordem que no es veu la imatge).

A partir d’aquesta taula amb les fotos ja vinculades en el seu lloc ,anem Crear, Formularis, i en creem un a partir de la taula Alumnes.

Observem el resultat de la fitxa d’un alumne amb la seva foto. Aquest formulari el desarem amb el nom Alumnes_foto.

Fent doble clic sobre la foto en el formulari, podem obrir i editar la imatge.

Inserció d’imatge en disseny de formulari.

Per seguir aquesta segona opció d’inserció d’imatges en Formularis, obrim un formulari nou i anem al disseny del mateix.

En el quadre Eines de disseny de formulari, disposem de les diferents eines de disseny. Inicialment hem creat un Títol, emprant els elements de Format que permeten seleccionar Font, Mida i Color.

Tot seguit marquem la icona Inserir imatge, s’obre el quadre de diàleg i seleccionem quina imatge volem mostrar en el formulari en fase de disseny.

En l’exemple triem imatge02 (la podeu descarregar) i apareix directament en el disseny del formulari ( cal tenir-la en format .bmp o .jpeg ).

El procés es veu en la imatge següent,

I el seu resultat,

També existeix la possibilitat de fer un dibuix o composició nova per inserir-la com a imatge en el formulari.

En l’exemple ho farem amb un dibuix de l’aplicació Paint inclosa en els Accessoris de Windows, com assenyalem en la figura següent:

S’obre el programa i amb les eines de dibuix fem la composició que desem amb el nom imatge01, amb el resultat que teniu tot seguit:

Obrim un formulari nou i en la seva vista Disseny podem inserir l’objecte creat de nou. Aquest formulari el podem desar amb el nom Bibliogest, per fer més tard una altra activitat. (Hem posat també una etiqueta amb el títol Gestió Biblioteca).