Restringir l'ús del correu electrònic

Per evitar problemes, alguns centres fan que els alumnes només puguin rebre i enviar correu electrònic dins el domini del centre. Abans de fer-ho cal que valorem els avantatges i els inconvenients d'aquesta acció

Els principals avantatges seran que no podran rebre correus d'estranys i no es podran registrar a llocs com facebook.
Com a inconvenients principals, no podran mantenir correspondència amb familiars i amics que no tinguin compte al nostre domini i per poder registrar-se a llocs que interessin per la tasca educativa (simbaloo, Padlet…), els haurem d'afegir coma excepcions a la restricció, sinó els alumnes no rebran el correu de confirmació

Per restringir l'ús del correu electrònic hem de fer dues accions. La primera a la consola d'administració de Google i una altra a la consola d'administració del nostre Domini.
Si només fem la primera, restringirem l'ús del correu però quan volem enviar missatges a grups, els seus membres no rebran el missatge a la safata d'entrada del Correu electrònic

A la Consola d'Administració de Google

Cliquem sobre la icona Aplicaciones

S'obre aquesta finestra. Cliquem sobre la icona de les aplicacions GSuite

Cliquem sobre GMail

A la finestra que s'obre baixem fins el final i cliquem a Configuración Avanzada

Triem la Unitat Administrativa sobre la que volem aplicar la restricció i baixem fins a Cumplimiento

Baixem fins a Restricción de envio i cliquem a CONFIGURAR

S'obre la finestra Añadir ajuste. A la part superior, el primer que ens demana és posar-li nom a l'ajustament. Si no ho fem no ens deixarà continuar. Comprovem que hem marcat la Unitat Organitzativa, deixem marcat Omitir este ajuste con los mensajes internos i cliquem a AÑADIR AJUSTE. A partir d'aquest moment els alumnes de la Unitat marcada ja només podran rebre i enviar missatges a altres comptes del nostre domini. Si volem fer alguna excepció haurem de clicar a l'enllaç que hi ha a l'apartat añade las direcciones o los dominios que quieras autorizar i fer una llista d'excepcions.

Ja s'ha creat la restricció. Encara podem modificar-la, afegir-ne altres, inhabilitar-la, suprimir-la o copiar-la per altres unitats Organitzatives.

No oblidis Desar

A la Consola d'Administració del nostre Domini

Vegeu el Videotutorial

Valor del primer registre txt que haurem de crear: v=spf1 include:_spf.google.com ~all