Recursos per crear contingut accessible

Actualment es poden seleccionar continguts entre les múltiples opcions que hi ha a la xarxa i també es poden crear continguts de manera fàcil gràcies a les diverses eines de publicació que tenim a l’abast com XTECBlocs i Google Sites entre altres. A l’hora de seleccionar o crear continguts cal tenir en compte diversos aspectes:

• seleccionar continguts en formats complementaris al text com les imatges o els vídeos
  • afavorir la comprensió dels vídeos afegint al subtitulació
  • oferir la informació organitzada de diverses maneres que facilitin la comprensió
  • oferir eines de suport que l’alumnat pugui consultar de manera autònoma.

Formats complementaris al text

Per afavorir la comprensió de textos escrits podem oferir imatges i vídeos complementaris al text. Alguns d’aquests recursos visuals es poden trobar en repositoris de vídeo i imatges.

Podem torbar una gran quantitat vídeos en espais com: Youtube, Vimeo, i Edu3

Podem torbar una gran quantitat d'imatges en espais com: Flickr, Pixabay, i Photopin

Una altra manera de complementar la informació és amb pictogrames com els que podem trobar a Arasaac
Podem escriure missatges amb pictogrames de manera fàcil amb Araword

Subtitulació de vídeos

Hi han eines que permeten subtitular vídeos escrivint els subtítols a mà. En anglès aquesta opció es pot fer de manera automàtica sense necessitat de transcriure la pàgina i, a més a més, es pot traduir la subtitulació.

A Youtube podem incloure subtítols i traduir-los a qualsevol idioma.
Més informació sobre com afegir subtítols manualment

Organització la informació

Presentar la informació organitzada de manera més visual pot afavorir la comprensió i també afavorir el record de la informació. Per poder presentar la informació de manera més visual es poden crear infografies o mapes mentals amb els diversos recursos que la xarxa ofereix.

Piktochart és un recurs per crear infografies combinant formes, imatges i text.

A Popplet és un recurs molt complert per crear mapes mentals.

Suports per consultar de manera autònoma

L’alumnat en ocasions pot necessitar suport per desenvolupar algunes tasques de manera autònoma i en aquests casos els pot anar bé tenir un tutorial que puguin consultar en qualsevol moment. Hi ha diverses eines que permeten enregistrar tutorials de manera fàcil amb l’ordinador o una tauleta.

Lensoo Create és una app que permet gravar la veu i a la vegada el que estem fent a la pantalla. Permet inserir imatges. Pot ser útil per ampliar informació sobre conceptes, explicar un pas a pas, etc.