Descripció

Curs telemàtic d'autoformació que té per finalitat l'ensenyament de la programació d'ordinadors amb l'entorn Scratch. La idea és que, en haver superat el curs, el docent ha de ser capaç d'utilitzar Scratch a l'aula per iniciar els alumnes en el món de la programació.

En acabar caldrà presentar un projecte de treball de fi de curs.

Objectius

L'objectiu principal del curs és que el mestre aprengui a fer programes d'ordinador amb Scratch per utilitzar-los a l'aula. Scratch es pot fer servir per ensenyar els alumnes a programar, i també per fer presentacions o simulacions que ajudin a entendre millor alguns conceptes de física, química o biologia. La idea és que l'ordinador pugui usar-se com a eina pedagògica de moltes disciplines diferents, no només per ensenyar informàtica.

• Mòdul 1. Introducció a Scratch
  • Mòdul 2. Fem un joc senzill: El Pong
  • Mòdul 3. Històries interactives
  • Mòdul 4. Jocs complexos

Hem inclòs també un annex on hi ha algunes aplicacions d'Scratch en robòtica, connectivitat i d'altres aplicacions externes què, si bé no formen part del curs, hem cregut que pot ser interessant conèixer la seva existència.

Destinataris i coneixements previs

Professorat de qualsevol nivell educatiu. És convenient tenir pràctica en el funcionament bàsic de l'ordinador i de les seves principals aplicacions, la navegació per Internet i el servei de correu electrònic. Cal disposar d'identificador i contrasenya d'usuari/ària de la XTEC.

Requisits per al desenvolupament del curs

Estar disposat a participar activament en el desenvolupament del curs. Programar ordinadors és essencialment una activitat pràctica: a programar se n'aprèn programant!