Publiquem a Google Play

Ens aquest apartat explicarem com podem publicar les nostres aplicacions a Google Play per fer-ne difusió.

Respondrem a les següents preguntes:

• Com puc obtenir ell fitxer d'instal·lació d'una app?
  • Com puc publicar una app a Google Play?

Obtenim els fitxers per poder-ne fer difusió

Un cop disposem de la versió definitiva de la nostra app en podem obtenir un parell de fitxers mitjançant els quals en podrem fer difusió.

Per una banda podem descarregar-ne el codi font, acabat en l'extensió .aia mitjançant l'opció Projects → Export selected project (.aia) to my computer.

Si distribuïm la nostra aplicació en aquest format donem l'opció que altres usuaris puguin veure com està creada i si els interessa, que la puguin editar.

Una altra opció per descarregar la nostra aplicació és usant l'opció Build del menú superior. En aquest menú hi ha dues opcions.

La primera opció del requadre, App (provide QR code to apk), ens permet descarregar l'apk en el nostre dispositiu i arrencar la instal·lació d'una forma força àgil.

No utilitzeu aquest codi QR de descàrrega com a mètode per fer-ne difusió ja que tan sols és valid per un període molt reduït de temps.

La segona opció, App (save apk to my computer), ens permetrà obtenir un arxiu mitjançant el qual podrem instal·lar l'app en qualsevol dispositiu.

Aquest arxiu el podreu difondre pel mitjà que vulgueu: webs amb repositoris, botigues virtuals d'aplicacions, correu,….

En cas que en feu difusió fora d'una botiga virtual d'aplicacions reconeguda pel vostre dispositiu, cal que habiliteu l'opció que us permet instal·lar aplicacions adquirides fora d'aquestes botigues.

Publiquem a Google Play

Per publicar la nostra app en una botiga com Google play caldrà seguir les següents passes:

L’usuari associat al compte d'xtec no permet publicar a Google Play. Per publicar hem d'usar un usuari gmail genèric o d’un domini que tingui aquesta opció habilitada.

Com es veu en la part inferior de la imatge anterior, la publicació a Google Play ni és gratuïta, té un cost que hem d'abonar en crear el compte, ni està exempta d'altres condicionants. Cal revisar les condicions abans de continuar.

Per continuar amb l'explicació considerem que ja hem acceptat totes les condicions i hem abonat les despeses que demanen.

• Un cop estem correctament validats, arribem a una finestra en la qual podem decidir publicar una aplicació,

• El primer que ens demana és la llengua per defecte de l'app i el nom de l'app.

• Un cop introduït el nom i acceptat anem a una finestra que ens permetrà gestionar diferents aspectes de l'app. Haurem de completar totes les opcions que tenen un signe d'admiració al costat. A mida que les anem completant correctament ens apareixerà un símbol de check.

En aquesta pàgina introduïm dades relatives a l’app.

1. Product details: Ampliem la descripció de la nostra app.
  2. Graphic Assets: Informació gràfica sobre la nostra app. Cal facilitar almenys un parell d'impressions de pantalla de l'app i la icona.
  3. Categorization: Classifiquem la nostra app en funció de dos conjunts de paràmetres. Com que cal haver pujat abans l'arxiu apk, aquest punt el podem deixar pendent per més endavant.
  4. Contact details: Dades de contacte del publicador.
  5. Privacy Policy: Determinar si definim una política de privacitat. Podem optar per no definir-ne cap i acceptar la que ens ofereix per defecte Google Play.

• Pugem l’apk a Google Play mitjançant l’opció lateral Versions de l’aplicació. Per fer-ho, cal tenir activat el servei de signatures que podem activar en aquest moment.

Desem els canvis mitjançant el botó Desa i cliquem el botó Examina els fitxers per carregar la nostra app.

• Un cop completat el pas anterior podem anar a l’opció Classificació del contingut per categoritzar la nostra app.

Aquest és un pas obligatori en el qual haurem de respondre una sèrie de preguntes sobre l'app que permetran al sistema classificar-la correctament i que aparegui en les cerques dels usuaris realment quan sigui adient.

Un cop escollida la categoria, encara demana més detalls.

• Un cop completat gravem el qüestionari i demanem que ens calculi la classificació de l'app. El resultat serà semblant al següent en funció de les respostes que haguem donat:

• Apliquem la classificació i veurem el següent:

• Definim l'opció Preus i Distribució. És la darrera opció obligatòria que hem de complimentar del menú de l'esquerra. En aquest apartat definim els següents aspectes:
  1. Distribució de pagament o gratuïta: Si escollim gratuïta més endavant no la podrem canviar a pagament.
  2. Països en els quals es distribuirà l'app
  3. A qui va adreçada?
  4. Inclou publicitat?
  5. Categories de dispositius en els quals es pot utilitzar l'app
  6. Programes de promoció: En funció dels usuaris potencials de l'app, la podem incloure o no en algun programa en concret.
  7. Declaracions de consentiment
  • Un cop completat i gravat l'apartat anterior ja podem passar a publicar l'app. Tornem a l’opció Versions de l’aplicació i escollim l’opció Llançament.
  • Veurem que estem a l’espera de la validació per part de Google Play

El procés de publicació pot trigar algunes hores abans que no es completi. Un cop completat, veurem que si ha estat acceptada en la pantalla on tenim el llistat de les apps que hem publicat,

i en aquest cas, podrem consultar la fitxa de Google Play.