Mòdul 1

Presentació

En aquest mòdul es planteja una situació al voltant de les pissarres digitals que permet tractar el tema des de diferents vessants:

• La vessant tecnològica
  • La vessant metodològica
  • La vessant de creació d'activitats

També es dóna una visió general a les aplicacions de les tauletes dins de les classes d'infantil.

Escenari 1: A totes les aules d'educació infantil d'una escola acaben d'instal·lar-hi una pissarra digital.

S'ha reunit l'equip de mestres que pensen en un seguit d'activitats que els suggereix la pissarra digital, ja que han vist funcionar-la en altres escoles. Així i tot, hi ha mestres que pensen que els nens i nenes no la poden tocar per por a espatllar-la, hi ha qui creu que només han de passar pel·lícules.

En la conversa, a més, es preveu una dificultat: cap de les persones té experiència en la seva instal·lació ni en el seu ús.

En aquest mòdul es veurà quines aplicacions es poden fer amb una pissarra digital a l'aula, sigui quin sigui el model.

Sobretot és interessant saber quines pràctiques educatives es fan a l'aula i amb quins mètodes de treball.

També veureu, a l'apartat 4, les tauletes. El funcionament tàctil que realitzen els infants en la superfície és molt semblant al de la pissarra digital: ampliar objectes i pantalles, desplaçaments i selecció d'opcions amb els dits… sense cap ratolí. És una pinzellada general per si disposeu tauletes a l'aula o bé us voleu introduir des d'una tauleta pròpia.

En aquest mòdul es tractaran els continguts següents:

• Les pantalles digitals
  • La pissarra digital: instal·lació bàsica, programari, activitats, propostes metodològiques amb l'alumnat: racons de classe, tallers d'aula
  • Les aplicacions per dispositius mòbils

Apartats

• apartat 1: Les pantalles digitals: la pissarra digital a l'aula
  • apartat 4: Les tauletes i les apps a educació infantil

A més disposeu d'un apartat informatiu: