Sistema de subscripcions

Introducció

L'extensió Email Subscribers permet afegir un sistema de subscripcions de correu de manera que l'alumnat, el professorat i les famílies es pugin subscriure als articles de la web del centre. L'extensió permet:

• Subscripció a tots els articles. S'enviarà una notificació per correu electrònic cada vegada que es publiqui un article.
  • Subscripció a una categoria determinada. S'enviarà una notificació per correu electrònic cada vegada que es publiqui un article a aquesta categoria.
  • Enviament de butlletins o correu a tots els usuaris subscrits, per enviar informació independent dels articles publicats al web.

Per accedir a la configuració d'aquesta extensió cal anar a Tauler | Subscripcions

Creació de les llistes

Com a administradors, el primer que hem de fer és crear les nostres llistes de distribució. Podeu crear tantes llistes com necessiteu. Poden correspondre a un grup-classe, a un projecte, a una activitat concreta, etc. Exemples: ESO 1A, ESO 1B, ESO 1, Projecte Hort Escolar, Viatge de fi de curs, etc.

Per crear una llista aneu a Audiència | Gestiona les llistes

A la pantalla d'Audiència > Llistes, feu clic al botó Afegir nova llista (Add New)

i poseu-li un nom descriptiu a la llista. Per exemple, si voleu crear una llista de només els articles que corresponguin als articles de Portada, podeu posar com a nom Portada i desar els canvis.

Ara hem de vincular aquesta llista amb la categoria Portada. Això ho farem mitjançant les Campanyes.

Creació d'una campanya de notificació de publicació d'articles nous

Aneu a Tauler | Subscripcions | Campanyes i trieu Crea una notificació de publicació

Seleccioneu la llista, la plantilla de text que apareixerà al correu electrònic informant d'una nova publicació, i vinculeu-la amb la categoria dels articles:

Una vegada creada la campanya, hem crear un formulari de subscripció i afegir un giny perquè els nostres usuaris es pugin subscriure.

Creació d'un formulari de subscripció

Aneu a Tauler | Subscripcions | Formularis i feu clic a Afegeix (Add New)

Ompliu els camps i trieu la llista on voleu que els usuaris es subscriguin.

Creació d'un giny de subscripció

Ara només queda afegir un giny a la nostra web on els usuaris es pugin subscriure automàticament. Aneu a la pàgina principal i feu clic a Personalitza | Ginys i trieu la zona de ginys on voleu ubicar el giny. Feu clic al botó Afegeix un giny i busqueu un giny de tipus Subscripcions.

Ompliu el títol i trieu el formulari desitjat:

A la imatge podeu veure l'aspecte del giny amb el formulari de subscripció. Ara, l'usuari pot subscriure's a la llista i rebre un correu cada vegada que hi hagi un nou article vinculat a aquesta llista (en aquest cas, els articles categoritzats com a Portada).

És necessari que el usuari confirmi la subscripció validant un missatge de confirmació que serà enviat al seu correu.

Podeu consultar els usuaris i l'estat de la subscripció a Tauler |Subscripcions | Audiència. Podeu veure un indicador verd a les llistes confirmades i un indicador groc per a les no confirmades.

Subscripció d'usuaris en massa mitjançant un fixer CSV

L'administrador del Nodes també pot pujar una sèrie d'usuaris i subscriure'ls a un grup determinat a través d'un fitxer CSV. Per fer-ho cal seguir els passos següents:

• Anar a l'apartat Subscripcions | Audiència i fer clic a Importa els contactes.

• Seleccionar un fitxer CSV que contingui els usuaris que es volen importar, amb el format: Nom,correu electrònic
Nom1, correu1@email.cat
Nom2, correu2@email.cat
Nom3, correu3@email.cat
Nom4, correu4@email.cat

Missatges/Butlletins

Són missatges que s'envien a un grup de subscripció determinat. Són independents dels articles o pàgines que es publiquen a la web. Per enviar un missatge a un grup d'usuaris subscrit, calen també dos passos:

• A Tauler | Subscripcions | Campanyes | Gestió de plantilles, cal crear una plantilla (de tipus estàtica) amb el missatge que es vol trametre.
  • A Tauler | Subscripcions | Campanyes | Envia una difusió, cal triar la plantilla i la llista de distribució a la que es vol enviar el missatge.

El missatge trigarà 1 hora en enviar-se. Podeu consultar l'estat de l'enviament o fins i tot enviar-lo immediatament a Tauler | Subscripcions | Informes