Aprenentatge compartit

Ja hem comentat que les xarxes socials poden potenciar els aprenentatges. Des de Nodes podem utilitzar els interessos compartits dels alumnes per promocionar i crear nous aprenentatge.

Les propostes que oferirem, hauran de ser, en primera instància, dirigides pels docents, per tal d’habituar els alumnes al funcionament de Nodes i el seu sistema de mur, fòrums i temes.

Més endavant, les propostes es podran variar atenent als interessos i peticions dels alumnes que, a la llarga, podran convertir-se en moderadors i/o administradors.

Aquest tipus d’aprenentatge compartit és un ens viu que anirà variant al llarg del temps. Això fa necessari una bona gestió dels fòrums i dels temes, que s’hauran d’anar creant i suprimint segons l’interès i les necessitats de l’alumnat.

El docent pot proposar suggeriments de funcionament i establir criteris de redacció i d’adició de contingut.

Alguns exemples de temes molt generals que poden afavorir aquest aprenentatge compartit:

{{http://odissea.xtec.cat/draftfile.php/530468/user/draft/292150842/image187.png?198x209}}

• Mascotes.
  • Música.
  • Cinema.
  • Fotografia.
  • Sostenibilitat.

Cada Nodes pot tenir cap, un o més fòrums, depenent de la quantitat d’usuaris i l’interès que poden suscitar.

El nostre treball ha de consistir en motivar la participació en el moment de la posada en marxa, per fomentar el seu ús i aprofitar els seus beneficis.

Podem utilitzar diferents eines i estratègies per treballar dins dels Nodes que permetin als alumes conèixer i desenvolupar destreses digitals .

Infografies

• Permeten a l’alumne treballar aspectes com: documentació, selecció i gestió de la informació, interpretació i organització.
  • Requereix un temps de reflexió sobre el que es vol mostrar i pot incloure l’ús de texts, audiovisuals, gràfiques i estadístiques, esquemes, mapes…
  • Crear infografies suposa un treball molt complert de comprensió i expressió.
  • Les infografies han de ser simples i molt visuals, el que també facilita la comprensió.

Hi ha moltes pàgines web on crear infografies en línia.

Infografia realitzada amb easely.ly

Easely.ly  permet crear infografies des de cero o amb l’ajuda de plantilles. S’hi poden afegir vídeos de Youtube que es poden visualitzar directament des de Nodes un cop inserida.

Infografia creada amb Genialy.ly

En totes dues es pot convidar gent per editar-la de manera col·laborativa.

Presentacions

En els fòrums també podem inserir presentacions de diapositives que es poden reproduir directament.

Podeu utilitzar Google Slides de Google Docs.

Podcasts

Podeu inserir àudios en el fòrums. Ens pot servir per treballar tots els aspectes de l’expressió oral.

Podeu fer servir plataformes que permetin reproduir, descarregar i compartir àudios, a més de poder-los organitzar i inserir un reproductor en els nostres fòrums.

Ivoox és una plataforma que permet realitzar tot el que hem esmentat abans. Permet inserir diferents tipus de reproductors dins dels nostre fòrums i té opció directa de descarrega del fitxer d’àudio al nostre ordinador.