Calendaris

El primer que heu de fer és crear un calendari públic de google. Si aquest calendari ha de ser l'agenda de classe, pot ser interessant crear-lo amb el compte de l'escola i compartir la seva edició amb el tutor. Aquest calendari ha de ser públic.

Accediu a la Configuració dels calendaris i a l'apartat Adreça del calendari copieu l'ID de calendari.

A la nova configuració del calendari de google, heu d'anar a l'engranatge de la part superior dreta i seleccionar Configuració.

Un cop heu creat el calendari, l'heu de fer públic.

Doneu permisos als professors que poden afegir esdeveniments.

Cerqueu i copieu el ID del calendari.

Aneu a Tauler | Google Calendar | Afegeix. S'obrirà una finestra on haureu de posar un nom al calendari. També podeu categoritzar-lo, encara que no és obligatori. És molt important que no esborreu el contingut de la caixa d'edició. A la caixa Configuració que consta de tres pestanyes (Events, Aparença, Calendari de Google) és on haureu de configurar el vostre calendari.

A la pestanya Events podeu parametritzar altres aspectes del vostre calendari com:

• Origen dels esdeveniments: Trieu si és un Calendari de Google o un Calendari agrupat (calendari que incorporarà diferents calendaris creats prèviament).
  • Tipus de calendari: Per defecte.
  • Inici del calendari: Per defecte "Avui". Es recomana deixar el paràmetre per defecte.
  • Primer esdeveniment: Quan de temps enrere es mostren els esdeveniments. Es recomana deixar el paràmetre per defecte.
  • Darrer esdeveniment: Quan de temps endavant es mostren els esdeveniments. Es recomana deixar el paràmetre per defecte.

A continuació configureu l'Aparença. Recomanem deixar els paràmetres per defecte:

Finalment, a l'apartat Calendari de Google, afegiu l'ID del calendari que heu obtingut a l'inici:

En cas d'estar creant un Calendari agrupat, seleccioneu els calendaris que vulgueu que es mostrin:

Ara només caldrà decidir on situar aquest calendari. Podem situar-lo com a codi html a qualsevol pàgina o bé podeu fer servir el giny Calendaris de Google que porta Nodes. Una altra opció molt interessant és fer servir el giny grup classe.

Nodes incorpora una pàgina anomenada Calendari del curs. Una proposta interessant és dividir la pàgina, de manera que us mostri a l'esquerra la llista i a la dreta la graella. Això ho aconseguireu amb aquest codi on únicament haureu d'afegir el id del vostre calendari a Nodes (no a Google). Aneu a Tauler | Pàgines i editeu Calendari del curs.

<div style='min-width: 300px; width: 50%; float: left; padding: 2px'>
Els propers events són:
[gcal id="ID_DEL_VOSTRE_CALENDAR_A_NODES" interval="events" interval_count="5" display="grouped-list"]
</div>
<div style='min-width: 300px; width: 50%; float: left; padding: 2px'>
Aquí podeu consultar el calendari escolar del centre.
[google-calendar-events id="ID_DEL_VOSTRE_CALENDAR_A_NODES" type="ajax"]
</div>

Aquest és un exemple:
A les opcions de visibilitat, podeu optar per deixar-lo públic, protegit amb una contrasenya o privat. Heu de tenir en compte que aquestes opcions únicament són actives quan inseriu el calendari en una pàgina, però no quan l'afegiu a un giny.