L’aplicació informàtica “Escola i Famílies. Junts X l'educació” serveix per elaborar projectes de millora de la participació de les famílies als centres orientats a l’èxit escolar dels alumnes, a partir d’una diagnosi acurada de les línies d’intervenció proposades.

Aquest mòdul està pensat com una guia per ajudar-vos a elaborar un projecte amb aquesta aplicació informàtica.

Accés a l’aplicació informàtica

Es pot accedir a l'aplicació de dues maneres:

En qualsevol cas, com heu pogut llegir a la pàgina Projecte, per accedir a l'aplicació "Escola i Famílies" el director o la directora del vostre centre us ha d'autoritzar com a "usuari administrador" en l'aplicació Escola i família 2.

Els passos que ha de seguir el director per autoritzar a membres del claustre són:

1. Accedir a l’aplicació informàtica amb les seves dades GICAR (ATRI)
  2. Anar al menú Gestió d'autoritzacions Centre.
  3. Clicar al botó "Afegeix".
  4. Seleccionar l’opció "Escola i Família 2" del desplegable de tipus de projecte.
  5. Introduir el NIF de la persona que vol autoritzar (amb lletra i sense espais ni guionets)
  6. Desar.

En el cas dels centres privats concertats, si el director no disposa de les credencials Gicar, cal que segueixi les instruccions publicades a la pàgina del sistema GUAC.

Un cop el director disposa d'aquestes credencials, pot:

• Generar aquestes credencials Gicar per altres membres del claustre, fent servir el sistema GUAC. En cas de dubte, contacteu amb el Servei d’Atenció Unificada (SAU).
  • Autoritzar a membres del claustre com a "usuaris administradors" de l'aplciació "Escola i família 2" de la mateixa manera que els directors de centres públics.

Un cop esteu acreditats com a usuaris administradors i disposeu de les credencials Gicar, ja podeu accedir.

Creació d’un nou projecte

En accedir a l'aplicació, s'obre una finestra amb l'opció Gestió de projectes del centre (Accés al centre), en la que surt el vostre centre i el seu codi.

accés a l'aplicació per al centre

Cliqueu al botó "Anar" per accedir a la pàgina principal de presentació a l'aplicació informàtica, en la que trobareu reflexions sobre els valors, l'autoritat o els rols competencials de la família i de l'escola.

Des d'aquesta pàgina podeu crear un nou projecte clicant al botó "Inici". Podeu triar entre crear un projecte nou des del principi, o crear-ne un a partir d'un projecte existent, en cas que el centre ja tingui un altre projecte anterior.

crear un projecte nou

Cal que ompliu els quadres de nom i versió del projecte, i desar els canvis. Per accedir al projecte caldrà que a la següent finestra que s'obri cliqueu al botó Administrar.

accedir al projecte

Un centre pot tenir diferents projectes per diferents motius:

• Hi ha diferents usuaris administradors que han creat projectes.
  • El projecte anterior no respon a la realitat actual del centre i se n'ha creat un de nou més actual.
  • Es vol fer un nou projecte perquè les propostes d’actuació ja s’han incorporat.

En cas que el centre disposi de més d'un projecte només pot haver-hi un d'obert en el que es pugui treballar.

Per treballar en els altres projectes del centre cal tancar prèviament el que estigui obert.

En tornar a obrir un projecte que estava tancat ens demana fer una nova versió.

Contextualització del centre

Un cop heu creat el projecte, el primer pas és introduir la informació de context del vostre centre.

Accediu al vostre projecte clicant al botó Administrar. Anireu a parar a la pàgina d'índex del vostre projecte. Trieu el menú Contextualització.

Contextualització
Podeu incloure totes les dades que considereu oportunes però principalment, les que facin referència a la corresponsabilitat família i escola, si teniu projectes anteriors sobre el tema, motivacions per fer el projecte, participació de les famílies…

Al manual d’ús de l’aplicació informàtica trobareu informació més detallada.

Demaneu a la direcció del centre que us autoritzi com a usuaris administradors de l'aplicació informàtica:

• Creeu un projecte de prova a l'aplicació informàtica.
  • Anomeneu-lo seguint el model vostre nom_prova per evitar confondre'l amb altres projectes que pugui tenir el centre o que es puguin elaborar en el futur.
  • Proveu d'omplir l'apartat de contextualització.