Mòdul 5: Els drets de la infància a l’aula

Per impulsar una escola amb drets és especialment important que hi hagi un canvi en el que succeeix a les aules. Aquest canvi passa, tal i com hem vist a la unitat anterior, per modificar alguns comportaments i actituds en el col·lectiu docent, per variar les relacions de poder establertes fins ara amb l’alumnat evitant qualsevol actitud de paternalisme i proteccionisme, i així iniciar unes noves relacions en les quals s’han d’assumir i respectar els drets dels infants.

També és necessari diversificar el tipus d’estratègies metodològiques, per tal d’afavorir el desenvolupament integral de l’alumnat i preparar-lo per a la vida. Aquest canvi de finalitat requereix modificar les classes basades en la transmissió de coneixements i avançar cap a la funció acompanyar, dinamitzar i donar suport a l’alumnat com a principal protagonista de la seva educació.

En darrer lloc, és important que a les aules es tractin temes socialment rellevants, que permetin a l’alumnat entendre el seu paper en el món, els seus drets i les seves obligacions com a infant i com a ciutadà.